Alla inlägg under december 2008

Av Jenny Andersson - 12 december 2008 19:49

Barnen sover och Johan har åkt mot Bromma flygplats för att hämta nån stackare som vill komma hem.

tycker det är tråkigt att han jobbar nu ikväll, det är ju fredag den är lite helig tycker jag.

Snart börjar idol det ska bli kul att se vem som vinner.

William är iallafall mycket piggare nu och ögonen ser bättre ut men så fort han busar får han sån rethosta så han kräks den där jäkla astman.

Barnens farmor kom och hälsade på idag så William och hon har lekt för fullt. Hon hade med sig lussebullar så jag och Johan delade faktiskt på en.

Nu ikväll åt vi hemmagjorda biffar och vit fiber pasta. Vi har inte ätit pasta på typ 3 veckor nu och det smakade faktiskt jättebra.

Nej nu ska jag titta lite på tv, vi hörs.

Av Jenny Andersson - 12 december 2008 08:54

Ska börja med att svara på J:s kommentar.

Ja vi gillar ägg men har inga höns här, haha dem har ägg på Ica i den stora stan Norberg :)


William har hostat en hel del inatt hostat så mcket att han spytt slem stackarn.

Ebba har också sovit lite oroligt, vaknade första gången vid 24 och skulle ha mat. Det är inte likt henne.

Jag och Johan har sprungit fram och tillbaka mellan Williams säng och våran säng.

Nu har jag och Ebba ätit våra grötar och William har ätit en tallrik yougurt. Hans aptit har inte riktigt kommit tillbaka än. Men han är absolut mycket piggare nu det märks att han är rastlös och har varit sjuk för han håller på att ta igen dem där dagarna när han inte orkat nånting. Stimmar som sjutton emellanåt.

Nu tittar han på Cars- filmen och Ebba sitter i gåstolen.

Det märks att hon börjar bli större för hon vill att det ska hända nåt och tycker om att greja med sakerna på gåstolen.

Idag blir det en lugn dag här hemma ev kommer barnens farmor och hälsar på.

Av Jenny Andersson - 11 december 2008 14:19

Jag hittade på den här bilden nu från kameran och den togs för en månad sen ungefär och är så söt.

Dem här tjejerna kommer att va jättegoda vänner under deras uppväxt om deras mammor får bestämma förstås :)


Vi är jätteglada att ni är våra vänner Yvonne och Tuva-Li :)


Kram!

Av Jenny Andersson - 11 december 2008 14:06

Nu kommer bilderna jag lovat er. Jag har lärt mig hur man ska göra med att få ur bilderna till datorn nu äntligen.

Hon äter purè (morot och potatis).

Av Jenny Andersson - 11 december 2008 14:01

Det märks att William är piggare för nu har han myror i baken och vill gå ut.

Matlusten har också kommit tillbaka och det är ju jättebra.

Ögonen är inte lika röda idag men fortfarande smetiga.

Men tyvärr så blir det inget luciafirande på dagis idag. Han tog det rätt bra när vi berättade att han inte kunde gå "åh typiskt också" sa han.


Av Jenny Andersson - 11 december 2008 08:29

var det verkligen. Ebba vaknade till och skrek 3 gånger igår kväll men jag kunde få henne att somna om alla gångerna. Sen sov hon till 4 då hon ville ha välling och efter det sov hon till 7.30 imorse, jätteskönt.

Williams natt har också varit bra, han vaknade och hostade några gånger igår kväll och även på natten men har annars sovit jättebre och sov till 7.30 han med.

Men det värsta var ju att stackarn inte fick upp ögonen imorse vi, fick tvätta ur dem så då blev det lite bättre.

"jag ser inget mamma" sa han med gråten i rösten.


Glömde skriva att Ebba fick smaka lite barnmat igår på lunchen. Potatis och morotspurè det tyckte hon om men lite skeptisk var hon med efterrätten, mangopurè gud va hon grimaserade. Ska sätta in lite bilder på det sen.

Av Jenny Andersson - 10 december 2008 19:18

Nu sover barnen och Johan har åkt och jobbat för andra gången han kom hem och åt en sväng och kommer hem inatt nångång.

Hoppas barnen sover ett tag nu. La upp Ebba högt med huvudet nu för hon är ju så tät i näsan stackarn.

Tack för tipset om salvan Rosie ;) den ska inhandlas imorgon när apoteket öppnar.

Nej nu ska jag passa på att titta på tv lite och kanske lyxa till det med en mörk chokladbit innan dem små liven kallar på mig.

Ha en trevlig kväll :)

Av Jenny Andersson - 10 december 2008 15:56

Det är väl bara för att vi var uppe i ottan. William är hängig och orkar knappt göra nåt.

Ebba är jättesnorig stackarn. Det enda jag gör känns det som är att torka snoriga näsor.

Williams ögon är jättevariga så jag tror ju att han har ögoninflammation, jag ringde ner till vårdcentralen för att jag ville ha salva till hans ögon, men jag fick till svar att man skulle vänta i 5 dagar och hade det inte gått bort då så får man salva så stackarn får väl va halvblind i några dagar till. Va matt man blir varför inte bara skriva ut salva åt stackarn.

Tomteklänningen låg inte i brevlådan men det gör inget för vi kommer ändå inte att kunna gå på avslutningen på babycafèet imorgon,synd.

Presentation

Omröstning

Om ni fick välja, Vilket är erat favoritmärke på barnkläder.
 Meandi
 Polarn & Pyret
 H&M
 Lindex
 Name it
 Något annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards