Alla inlägg under januari 2009

Av Jenny Andersson - 31 januari 2009 18:14

Vi gick ut allihop och fick oss lite frisk luft och sen kanske några baciller dör man vet ju aldrig.

på den sista bilden är det bild på Ebbas fina blommor somn vi skulle haft på dopet. Nu får dem stå på köksbordet istället.

Nu har vi nyss ätit hemmagjord pizza det var mycket gott.

Av Jenny Andersson - 31 januari 2009 11:20

Känns tråkigt att det inte blev nåt dop men vad ska man göra.

Ebba är nog inte magsjuk för hon har inte spytt nå mer, det kanske bara var vällingen som retade i halsen för det brukar det kunna göra för henne. Vi får hoppas på det.

Johan är mycket piggare idag så det verkar inte vara nån långdragen magsjuka.

Jag är inte nå magsjuk än men bara väntar på att jag också ska spy :(

William-stackarn är så rastlös jag tror vi ska gå ut ett tag nu.

Av Jenny Andersson - 30 januari 2009 19:03

William är galet pigg och kutar runt och är rastlös.

Pappa ligger på soffan och fryser och har jätteont i huvudet men kräks inte längre iallafall.

Mamma sitter och känner efter om jag kanske mår lite illa?? men hängig känner jag mig faktiskt.

Lilla Ebba kräktes ner hela sängen och sig själv ikväll så nu kanske det är hennes tur, det visar sig.

Usch å bläääää!

Jag tror det blir en tidig kväll ikväll, kanske att jag tittar på Let`s dance.

Av Jenny Andersson - 30 januari 2009 09:39

Jag hatar magsjuka!

 Det var ju det William hade i onsdags när han var dålig för nu har Johan åkt på det också, spyr som sjutton stackarn. Å nu bara väntar jag på att det ska bli min och Ebbas tur :(

Dopet imorgon är inställt, fy så trist men vad gör man. Vore inte kul att smitta ner drygt 65 personer.

Av Jenny Andersson - 29 januari 2009 15:12

har det varit nu några dagar, jag har helt enkelt inte haft tid att blogga.

Idag har jag haft egentid igen den 2:a gången den här veckan.

Jag har varit på Lagunen och fixat ögonbrynen och efter det var jag till Salong hår och klippte å färgade håret. Jag är så nöjd :)

William har varit hemma från dagis för han är inte nå pigg så Johan fick bägge barnen hemma.

Nu på eftermiddagen när Johan kommer hem så ska jag åka till Hökmora till en klädbutik som heter Storstilat och titta om det kanske kan finnas nå kläder där åt mig till på lördag annars får jag väl ta ett tält eller nåt??

Efter det bär det av till Salbohed för där är det meandi-party hos Rosie. Fullspäckad dag är det.

Av Jenny Andersson - 27 januari 2009 13:08

Idag har vi varit till dagis med William och efter det åkte jag och Ebba till Yvonne.

Men vi blev inte så långvariga för stackars Yvonne kände sig inge pigg alls :(

Hoppas hon blir bättre snart.

När vi kom hem gav jag Ebba mat och lagade en kaka som vi ska ha på dopet på lördag. Blev man nå sugen på att smaka den då? Ja det kan ni lita på att jag blev men jag stod emot, jag ska inte falla för frestelsen så är det bara.

Men det är jävligt lätt att man stoppar in nåt i munnen av gammal vana man får tänka sig för.

Nu ska vi snart åka upp till Norberg igen och hämta storebror.

På återseende...

Av Jenny Andersson - 26 januari 2009 22:00

Ja idag är hon det, tänk vad fort det gått jag tyckte nyss hon kom. Hon är en riktigt go och glad tjej som älskar att titta på storebror och han är ju faktiskt jätterolig också. Hon skrattar ofta åt honom.

Storebror är också så stolt över sin lillasyster och tycker om att gosa med henne och att spexa med henne.

Hennes intressen är nu gå-stolen som hon verkligen försöker springa iväg i men tyvärr går det mest bakåt men snart kommer hon väl springa runt här som bara den :)

Nu har vi bytt till sittvagnen och hon tyckte det var jättemysigt att sitta i den och titta.

Favvomaten är lasagne, banangröt och till efterrätt mango och bananpurè.

Vår lilla solstråle, det har vi gjort bra jag och Johan :) 2 goa och fina barn.

Av Jenny Andersson - 26 januari 2009 21:37

Efter jag varit till Ina åkte jag mot Avesta för att träffa mamma och hennes man.

Vi började med en fika och sen var det dags för vägning. Vågen visade ett bra resultat tycker jag -1 kg, det är jag väldigt nöjd med.

Sen började shoppingen men det visade sig tyvärr att jag skulle bli utan kläder idag å jag som var tvungen att ha det, men men jag får fortsätta leta helt enkelt.

Jag hittade iallafall lite smink, en tröja till William, en hushållsvåg från viktväktarna och lite mat.

Jag har även beställt tårtor på fiket utanför Coop. Det blir 2 fototårtor med Ebba på så det kommer nog att bli jättefint.

Ikväll var det bröllop på tv. Det var "Bonde-magnus" och Emma som gifte sig och det var faktiskt väldigt vackert å grät en skvätt gjorde jag med, man är för blödig.

Nej nu ska jag snart sova för imorgon är det dags för dagis igen å jag och Ebba ska åka och hälsa på Yvonne,Tuva-Li och lilla Alvin :)

Presentation

Omröstning

Om ni fick välja, Vilket är erat favoritmärke på barnkläder.
 Meandi
 Polarn & Pyret
 H&M
 Lindex
 Name it
 Något annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards