Alla inlägg under mars 2009

Av Jenny Andersson - 30 mars 2009 19:30

Barnens mormor och min kära mor kom hit på eftermiddagen. Hon hade med sig påskpyssel som hon och William gjorde.

Små kycklingar som dem hängde upp i fönstret. Jättefint blev det.





 Ebba och jag hejade på :)


Av Jenny Andersson - 30 mars 2009 11:47

Idag var det dags för William att gå på dagis igen efter en hel veckas sjukdom. Han tyckte det var jättekul att komma tillbaka till alla sina kompisar. Dem skulle även gå på teater idag också :)

Jag och Ebba åkte till Yvonne och Tuva-Li en stund på lite gott fika, djupa samtal och lite lek för barnen. Trevligt!

Barnen leker med varandra :)

Imorgon åker dem till Egypten, Lyxputtar :)

Hoppas ni får det jättebra, fast vi kommer ju att sakna er förstås.

Nu ska jag och Johan äta lite lunch innan det är dags att åka och hämta storebror igen.

Av Jenny Andersson - 30 mars 2009 11:33

Igår kväll kom vi hem från våran jättesköna helg i Stockholm tillsammans med Johans bror och fru. Vi har shoppat, fkat och ätit god mat och bara njutit.

Ebba har åkt en premiärtur i tunnelbanan också, det ni. Fast hon sov under hela resan.

Hon har varit en glad och duktig tjej hela helgen och det har verkligen inte vart något problem att haft med henne.

Ebba åker bil i den stora bilstolen. Den lilla ska vi nog bara använda ibland nu.

Hon tycker det är kul att åka bil.

Ebba och Johan på vårat hotellum. Vi bodde på Clarion Hotel på Söder.

Det var verklgen ett jättefint och fräscht hotell. Rummen var kanonfina men tyvärr så var det en liten dubbelsäng och har man en Ebbis i sängen så blir det rätt trångt :) Ett täcke var det också så jag och Johan låg på varsin kant så när Johan vände sig blev jag av med min täckdel så man fick rycka tillbaka den, haha.

Å så var det ju frukosten som var helt kanon. Det var så mycket gott. Olika pålägg, massa frukt, yougurtar mm.

Det var lyx med 2 dagars god hotellfrukost.

Jag kan verkligen rekommendera det här hotellet.

Ebba är djupt koncentrerad i sin leksak.

William har haft det jättebra på hemmaplan med sin farmor men han hade längtat lite efter oss iallafall som tur var :)


Av Jenny Andersson - 27 mars 2009 12:04

Barnen är fortfarande pigga :) så nu törs vi åka.

Ringde till vårdcentralen och dem tyckte inte att vi behövde komma ner till doktorn eftersom febern hade gett sig nu.

Lite jobbigt att åka ifrån WIlliam hela helgen men han kommer att ha det superkul med sin farmor.

Ha en trevlig helg allihop det ska vi försöka ha.

Av Jenny Andersson - 27 mars 2009 08:12

Äntligen är barnen lite piggare. Men den här rackarns hostan håller i sig :(

Börjar fundera om dem har kikhosta? William hostar ju så han kräks, stackarn. Jag ska ringa ner till Familjeläkarna och höra lite vad dem tror.

Om barnen fortfarande är pigga på eftermiddagen.

Ska jag och Johan åka på en Weekend till Stockholm i helgen. Men Ebba får följa med dels för att hon är så liten än och för att hon är lite mammig och pappig.

William får vara hemma och sen kommer hans farmor hit.

En lite piggare Ebba

å glad...

barnen sitter i Ebbas bilbarnstol vid tv:n

En lite piggare William

Igår blev Ebba 8 månader, månaderna rullar på.

Johan påminde mig om här om dagen att hon snart är 1 år. Det går alldeles för fort tycker jag.


Av Jenny Andersson - 25 mars 2009 18:55

Nu sover gullungarna, William började tjata redan vid 17 att han ville gå och sova. Han har fått feber igen och har en hemsk hosta.

Straxt efter 18 somnade dem iallafall bägge två. Jag hoppas natten blir bra.

Av Jenny Andersson - 25 mars 2009 16:03

Min och Williams favorit. Bäst att äta massor så vi blir friska.

Annars så torkas det snor här hemma för fullt, mina stackars barn hostar och snorar ikapp :( Min huvudvärk har iallafall gått över.

Av Jenny Andersson - 25 mars 2009 11:11

Har jag idag igen, jag blir galen. Hoppas verkligen att mina glasögon kommer att göra huvudvärken mindre och att den kommer mer sällan.

Igår kalasade vi hela dagen. 

Idag händer det inte mycket barnen är ju fortfarande sjuka :(

Skrev kanske inte igår att Ebba också är förkyld nu. När ska dem få va friska?

Presentation

Omröstning

Om ni fick välja, Vilket är erat favoritmärke på barnkläder.
 Meandi
 Polarn & Pyret
 H&M
 Lindex
 Name it
 Något annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards