Alla inlägg den 3 mars 2009

Av Jenny Andersson - 3 mars 2009 19:31

Efter dagis åkte jag och barnen till Fagersta. Tankade och kikade in på Pickabo där dem har Dunniskläder för 30:- plagget just nu.

Hittade varsin t-shirt till barnen, klänning, dtrumpor och kalsonger.

William skjutsade lillasyster i vagnen och var så stolt när han tar hand om henne.

Efter det blev det ett besök på Vallonen där William vi köpte med oss fika

till Johan och farfar.

Sen åkte vi till garaget och fikade med dem.

Det blev en lagom utflykt idag.

Ikväll har vi ätit Vv-lasagne.

Gör en köttfärssås som du vill ha den.

Jag gjorde med:

färs

lök

champinjoner

krossade tomater

sambal oelek

vatten

och kryddor.

Börja med ett lager sås

ta lasagneplattor,

keso

sås

plattor

keso

och avsluta med sås och toppa med lite lättost.

In i ugnen på 225 grader i 30 min (eftersom jag hade färska plattor, något längre med hårda)

Servera med sallad förstås

1 bit 6 points.

Nu sover barnen och jag ska umgås med min sambo och titta på tv.

Ha en bra kväll!

Av Jenny Andersson - 3 mars 2009 13:25

Nu är vi hem på mellanlandning innan storebror ska hämtas. Både jag och Ebba har ätit lunch.

Öppis var trevligt det var blandade åldrar på barnen. Ebba låg på mage och lekte men på slutet började hon lessna hon var ju så trött, hon brukar ju sova sin långsömn på förmiddagarna annars.

Idag när vi hämtat William ska vi åka till Fagersta en sväng. Vi ska bla tanka, kika lite på Pickaboo.

Sen ska vi köpa med lite fika och åka upp till garaget och fika med Johan och barnens farfar hade jag tänkt. William tycker det är så mysigt.

Hör sen...

Av Jenny Andersson - 3 mars 2009 06:50

Var en liten besvikelse jag stog helt still???

Vad är det här? jag har verkligen varit hård den här veckan och skrivit checklista mm.

I lördags syndade jag kanske lite men inte för mycket.

Konsulenten sa att det kunde bli så när det varit ett +

Hoppas verkligen att det blir ett riktigt resultat nästa vecka. Men samtidigt är det bra att det inte går för fort för då hinner varken kroppen eller hjärnen med. Så var det sist jag bantade.

Jag tänker så här att jag ser det långsiktigt för då kanske det är lättare att hålla vikten sen? hitta en balans?? och det blir ju jädra tråkigt om man aldrig ska få unna sig nåt eller hur?

Jag hade iallafall Yvonne med som stöd så det kändes skönt efter vägningen var vi och handlade lite.

När jag kom hem hade Johan gjort mat. Vv- korvstroganoff och ris med morötter i å grejer.

Han är duktig.

Igår började en ny vecka som Vv så det är bara att ta nya tag.

William har sovit utan blöja inatt också och resultatet blev TORR!

Duktig pojke!!!

Idag är det dagis för William. Jag och Ebba åker med Yvonne och Tuva-Li på Öppis.

Presentation

Omröstning

Om ni fick välja, Vilket är erat favoritmärke på barnkläder.
 Meandi
 Polarn & Pyret
 H&M
 Lindex
 Name it
 Något annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards