Alla inlägg under november 2008

Av Jenny Andersson - 29 november 2008 11:19

Idag åker jag och barnen till färnbo och går på årets julmarknad. Det sägs att tomten kommer dit och även en brandbil, så det blir nog en riktig hit för vår brandbilstokiga kille William.

Igår var jag,Johan och Ebba till Västerås och handlade mat och julklappar så nu är vi nästan klara med julklapparna. Skönt. Inte kul att spara dem till sista dagarna före jul.

Idag blir det linssoppa innan vi åker.

Vi hörs senare nu ska jag försöka sätta fart.

Av Jenny Andersson - 27 november 2008 18:10

Man har en gnällig och gapig 3-åring som skriker när inget går enligt hans väg.

När man har så förbannat ont iryggen så man inte vet var man ska ta vägen för att man klantigt nog halkade i källartrappan och troligtvis fått en kota på sniskan.

Livet är bra härligt :)


Nej nu är det slutgnällt. Idag har jag och Ebba skjutsat storebror till dagis, efter det åkte vi och mötte upp Y &T hemma hos dem för att sedan åka på babycafè. Det var mycket trevligt. Idag började vi sjunga julsånger jag har ingen julstämning alls, vet inte varför???det kanske är vädret.

Efter det åt jag och Johan lunch innan vi hämtade William.

På eftermiddagen har vi bara tagit det lugnt jag och barnen.

Middagen idag bestod av en gryta med älg,morötter,paprika som jag kokade i en sky med buljong,sambal oelek,soja, vatten och kryddor. Till det serverades det sallad och keso.

Ikväll är man själv igen för Johan jobbar :(

Hoppas han kör försiktigt...

Av Jenny Andersson - 26 november 2008 21:55

Ja idag blev hon 4 månader. På kortet har hon precis ätit gröt. Hon är så go vår lilla Ebba.

 Idag har vi haft främmande av M & H det var trevligt. Min stackars mamma kunde inte komma för hon har migrän.

Idag till lunch har vi ätit en köttfärsås med morötter, linser och sallad. Till middag blev det omelett och sallad.

Det går faktiskt bra och jag hoppas att det kommer ge resultat.

Imorgon är det dagis och babycafe och innan det åker vi till Y och T.

Nej nu är det bäst att gå och lägga sig så man orkar gå upp med våra morgonpigga barn.

Natti natt

Av Jenny Andersson - 26 november 2008 21:40

99 mms williamebba

Av Jenny Andersson - 26 november 2008 07:10

5.20 skulle William upp och kl 6 var Ebba pigg och skulle upp. Man är så trött samtidigt som det kan va skönt att komma upp på morgonen så man får nåt gjort.

Gi dieten gick bra igår. Jag och Johan åt varsin omelett till middag med bacon och sallad. Det var gott.

Idag är det inget dagis så vi ska nog bara va hemma idag. Mamma, M och H kommer hit idag. Det blir trevligt.


Vi hörs sen......

Av Jenny Andersson - 25 november 2008 13:19

Jaha då var lunchen avklarad. Det blev som sagt kycklingfilè,sallad,keso och röda linser med smak av curry. Det var mumsigt.

Nu väntar jag och Ebba på att vi ska åka och hämta storebror.

Det var tur att min goda vän Y lärde mig att äta linser med sin goda soppa, tack för det ;) det är verkligen supergott.

Av Jenny Andersson - 25 november 2008 10:43

Det heliga förmiddagsfikat med något gott sött, mmmmm va det vore smaskigt.

Men det här är lugnt jag ska fixa det. Gjorde iordning äppelklyftor, lite keso och 2 finncrisp. Det var faktiskt jättegott det med. Jag vill gärna ha nåt gott till kaffet så är det bara.

Jag och Ebba skjutsade upp William till dagis imorse och åkte hem sen, Ebba sover och jag plockar och tvättar men nu är det kaffepaus :)

Till lunch idag blir det kycklingfilè, keso och sallad det ser jag fram emot.


Vi hörs sen...

Av Jenny Andersson - 24 november 2008 21:29

Idag vaknade jag med en stor chock, jag fattade ingenting när klockan ringde 6.30 Lilla Ebba har sovit hela natten i sin säng utan att vilja ha nån välling, helt otroligt.

Även storebror sov tills klockan ringde inte helt fel måste jag säga. Hoppas det håller i sig :)

I dag har jag och Johan börjat vårt nya och sunda liv, förhoppningsvis. Vi har börjat med Gi.

Jag har hållit på med viktväktarna förut. Efter William föddes lyckades jag gå ner 35 kg men har gått upp mycket nu när Ebba kom. Nu ville jag prova nåt nytt för jag är så trött på att räkna poäng och äta minimala portioner.

Vi får se hur det går men idag har det gått super, har inte ätit några kolhydrater eller socker :)

Idag skottade vi fram bilen och for till dagis med William och vidare till Y och T.

Där umgicks vi, fikade och åt en god lunch.

När jag kom till dagis kom WIlliam emot mig och sa "jag har saknat dig mamma" han är för go...

När vi kom hem från dagis kom barnens kusin L hit och lekte med William, dem har haft så kul.

Nej nu är det dags för sängen.


Vi hörs imorrn, natti natt...

Presentation

Omröstning

Om ni fick välja, Vilket är erat favoritmärke på barnkläder.
 Meandi
 Polarn & Pyret
 H&M
 Lindex
 Name it
 Något annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards