Alla inlägg under november 2008

Av Jenny Andersson - 13 november 2008 13:28

Ja det blev det imorse för William när han kom upp och jag gav honom pojkdockan, han blev superglad och skulle byta blöja på honom direkt "ojdå mamma det har hänt en olycka han har bajsat på sig" sa han. Sen gav han dockan välling samtidigt som jag gav Ebba mat.

Johan var hemma imorse så han skjutsade William imorse det var jätteskönt för då kunde jag och Ebba ta det lugnt idag.

Vi har gosat och tvättat nu på förmiddagen. Nu väntar vi på att klockan ska bli kvart i så vi kan åka för att hämta storebror på dagis.

Efter det ska vi träffa B och A på Cafè kaka.

Vi hörs senare...

Av Jenny Andersson - 12 november 2008 12:53

Ja idag har William varit hemma från dagis, vi började onsdagsmorgonen med att baka kl: 7 sen rullade förmiddagen på.

 Vi har haft främmande av min mor, Y och T och Johan och William plockade undan lite leksaker som legat ute som ska in före vintern kommer på riktigt( om den kommer)

Lite senare på eftermiddagen åkte jag upp helt solo(Johan var hemma med barnen) till Norberg för att gå på en klädbytarkväll med Y.

Några fynd blev det, en dunnis-dress till Ebba och en pojkdocka till William.

Efter det gick jag och Y på Tacobuffè, mycket trevligt.

Av Jenny Andersson - 11 november 2008 20:42

Idag var William på dagis, jag och Ebba var till Lagunen och plockade och färgade ögonbrynen och sen passade vi på att hälsa på T & Y.

Vi tog en promenad ner på byn och en lunch på Cafè kaka (bakad potatis med skagenröra) Ebba sov hela tiden i vagnen och lilla T gjorde oss sällskap på slutet.

När vi kom hem gjorde jag helstekt kyckling i ugn med ris och sås, sen badade vi Ebba vilket visade sig vara nästan helt meningslöst eftersom hon spydde på engång, ibland spyr hon så himla mycket, det är lite jobbigt.

Efter det hann jag baka muffins med William som jag lovat honom.

Jag hade svårt att bestämma mig om vilken sorts fyllning jag skulle ha i men då sa Johan, kan du inte prova att ha i chokladsås med banansmak( Ohoy ). Så vi ringlade i det i mitten på muffinsen och rackarns så gott det blev, Tyvärr blev det bara 5 stora muffins för formarna var slut men jag ska köpa fler så vi kan fylla på frysen:)

Nej nu är det snart dags för sängen...

Av Jenny Andersson - 9 november 2008 15:19

William sov faktiskt ända till 05.30 imorse och Ebba vaknade en timme senare, det tar sig.

William och jag gjorde havregrynsgröt, gud va han åt. "Det doftar ljuvligt mamma" sa han när han rörde i kastrullen :)

På förmiddagen var vi till Johans pappa och fikade  sen lämnade vi av William till pappa och B för att dem skulle åka och titta på en skoter och ville ha med sig William.

Han tyckte det var så kul att åka med morfar så jag och Johan har fått en väldigt lugn eftermiddag för Ebba sover också riktigt skönt faktiskt.

Söndagkvällen kommer nog bli väldigt lugn jag ska iallafall titta på ensam mamma söker tänkte jag sen får vi se...


Av Jenny Andersson - 8 november 2008 15:07

Lördagen började med en sväng till avesta för att byta skorna jag köpte tidigare i veckan jag provade att gå med dem hemma och jag tyckte att dem tryckte på tårna så dem var nog inte bra för mina fötter helt enkelt. Nu har jag iallafall ett par som är supersköna.


På eftermiddagen kom barnens farmor för att ta hand om dem när jag och Johan skulle gå på bio med pappa,B och syrran. Det var lite motigt att åka ifrån dem men det gick bra.

Innan bion var vi ut till pappa och åt en supergod köttgryta som han gjort och sen blev det bio ("Rallybrudar") jag tyckte filmen var väldigt bra och rolig, dem andra tyckte att den var sådär.. Men jag var så himla glad att få komma ut en kväll, man är ju inte så van med det nuförtiden.

Det hade gått bra för svärmor med barnen så det var skönt...

Av Jenny Andersson - 7 november 2008 15:49

Barnen var superpigga imorse 4.30 vaknade WIlliam och väckte såklart Ebba som blev pigg hon med.


Dagen har varit lugn idag vi har bara varit hemma och städat lite och myst, jätteskönt.

William har inte varit nå trotsig idag han tyckte nog också att det var skönt att bara va hemma.

Ebba låg i sitt babygymn idag och vände sig ett helt varv och sen la hon över sig på sidan och kom inte längre. Då blev hon arg stackarn hon fattade väl inte vad som hände kan jag tro.

Jag har även sorterat ur lite kläder som hon vuxit ur, usch det går så fort.

Ikväll blir det kycklingfilè, ris och currysås när guben kommit hem från garaget.


Kram...

Av Jenny Andersson - 6 november 2008 20:30

Det var nära att vi inte kom till dagis idag för William satt sig på tvären, Ebba skrek och jag höll på bli sönderstressad. Men mamma vann och William gav sig så vi kom iväg tillslut iallafall. Det är mycket vilja i den lilla pojken, envis som sjutton. Han brås nog på mig?

Jag och Ebba släppte av William vid dagis och åkte till Y och T för att gå ner på byn och gå på babycafè. Ebba sov i "kuddhörnan" där hela tiden och fortsatte sova i sin vagn sen jag burit ner henne.

Efter Babycafè gick vi hem till Yoch T igen för att äta en lunch. Jag och Y fick en god soppa med bröd och barnen fick sin delikata babysemp, inte illa.

Efter det hämtade vi William på dagis och åkte mot V-bo för att träffa M,H,I,K och E. K och William leker väldigt bra tillsammans så det är kul.

När vi skulle åka hem satt sig William på tvären ännu en gång när vi skulle klä på oss. Ebba var inte dålig hon heller för hon skrek en hel del med.

Ikväll har det iallafall flytit på med alla rutiner och jag och William hann gosa en del innan han somnade, vi läste även hans favvo bok just nu, "Halvan och polisbilen" den är så spännande tycker han.

Nu sitter man här i lugn och ro, barnen sover och min kära sambo är i garaget.


Kram!

Av Jenny Andersson - 5 november 2008 07:14

Ebba vaknade vid 02.00 och var hungig sen var hon pigg och vaken i ca 1.5 timma, det är inte kul man är ju så himla trött.

Sen vaknade storebror vid 5 och var jättepigg och då vaknade såklart Ebba också. Man är en trött småbarnsmamma...


Idag ska William vara hemma från dagis så det blir en lugn hemmadag. Barnens mormor kommer hit idag på förmiddagen det ska bli kul.


Vi hörs sen!

Presentation

Omröstning

Om ni fick välja, Vilket är erat favoritmärke på barnkläder.
 Meandi
 Polarn & Pyret
 H&M
 Lindex
 Name it
 Något annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards