Alla inlägg under januari 2009

Av Jenny Andersson - 21 januari 2009 20:17

På eftermiddagen var jag och Ebba till Avesta och handlade kläder till henne+ att vi hämtade ut en babybox från Libero som det var mycket spännande saker.

Vi köpte även en massa grönsaker så nu klarar vi oss ett tag igen.

Till middag idag blev det fylld köttfärslimpa. Jág hittade receptet på Pernilla Whalgrens blogg fast jag har ju ändrat lite förstås för jag kan ju som sagt inte laga efter recepten.

Jag la till lite soltorkade tomater också och tog fetaost istället för mozarella. Kolla in hennes blogg så ser ni receptet där www.mama.nu/blogg/pernillas-blogg/

Vi räknade ut att det var för 4 personer 7 points per bit och till det åt vi en god sallad. Riktigt gott.

Imorgon ska William få åka till dagis och då åker jag och Ebba till Yvonne ovh Tuva-Li,det ska bli kul att träffas.

Blir man nå sugen på att åka utomlands då?? när man ser 4:ans program "semestersvenskar"

Nej nu ska jag fortsätta att titta på tv:n.


Av Jenny Andersson - 21 januari 2009 10:47

har jag lite nu ett tag, William åkte med Johan till Spännarhyttan för att hämta kärran och Ebba ligger ute i sin vagn och sover.

Jag tänkte passa på att springa med lite tvätt nu mm.

Senare på eftermiddagen ska nog jag och Ebba åka över till Avesta och köpa lite nya kläder till henne. Bodysarna hon har är ju för små. Det ska bli kul att köpa lite nytt. Vi ska även köpa rosa sidenband till dopklänningen för det är ju snart dop.

Sen blir det salladsinköp igen. Gud vad sallad det går åt nu när vi bantar.

Nej nu ska jag sätta fart innan lugnet är över och stormen tar fart igen :)


Av Jenny Andersson - 20 januari 2009 19:56

Idag har jag verkligen varit effektiv jag vet inte var all överskottsenergi kom ifrån?

Jag började med en skåprensning i köket i 2 köksskåp och skåpet nedanför diskbänken där man har sopor och en hel del annat. Det var verkligen välbehövligt. 1 hel sopsäck med gammalt skit blev det bla en massa gamla plastburkar som jag inte kommer att använda.

Mamma en god nyhet :) Jag hittade på dina burkar som du lämnat hit som det var godsaker i ;)

Efter det fortsatte jag i hallskåpet och sen tog jag det stora projektet nämligen Williams rum. Där behövde det verkligen sorteras för det är en blandning av trasiga leksaker, bebissaker och en miljon däck som han plockat av alla leksaksbilar eftersom det ju var punktering så då måste man ju byta.

Ja jag säger då det. Men nu är det gjort iallafall, lego försig, klossar för sig, bilar försig mm. Det kommer väl förstås inte att vara så prydligt så länge men man får väl försöka hålla undan.

William var med och hjälpte till och det gick även bra att slänga sakerna som hade gått sönder fast en del grejer hämtade han ju upp igen när jag inte såg :)

William fick va hemma från dagis idag med jag tyckte det var lugnast, han har iallafall inte klagat att han har haft ont i magen nåt idag så på torsdag kan han nog gå till dagis.

Lilla Ebba är pigg igen, tack och lov hon har inte kräkts nåt på 2 dagar så nu ska smittorisken borta.

Nej nu ska jag titta på Bygglov, tjipp!

Av Jenny Andersson - 19 januari 2009 20:15

Nu har jag varit och vägt mig i Fagersta och vågen visade att jag gått ner 1,5 kg det är jag jättenöjd med :)

Hoppas att det kommer att fortsätta att gå så här bra.

Av Jenny Andersson - 19 januari 2009 11:52

William är hemma från dagis idag jag tyckte det var bäst så eftersom han sagt några gånger att han har ont i magen.

Ebba mår mycket bättre idag hon har ingen feber och har fått behålla både frukosten och lunchen. Hoppas att det fortsätter så.

På förmiddagen har vi varit ute, det var skönt men lite kallt. William har både mekat och kört sin jeep :)

Av Jenny Andersson - 18 januari 2009 21:08

Ebbis är fortfarande inte riktigt kry. Har 38 grader i temp och har kräkts en gång idag.

William klagar på att han har ont i magen ibland men annars mår han bra.

Jag och Johan mår bra men man går ju och känner efter lite om man kanske mår lite illa??


Idag har William varit iväg en stund på dan. Hans farmor och hennes sambo J ville låna honom en stund. Dem har varit ute på sjön med J:s barnbarn och grillat korv, pimplat, åkt spark, skridskor och spelat hockey. Han var så nöjd när han kom hem.

Jag och Johan la Ebba i vagnen och passade på att ta oss en långpromenad det var så skönt.

Idag har vi ätit en friskgratäng som vi åt när jag var liten fast jag har väl kanske ändrat lite på receptet, jag har i det jag känner, har svårt att laga efter recept.

Men här kommer det enligt viktväktarna vill ni ha det på nåt annat vis är det bara att lägga till lite fetare produkter och måtten är lite höftade känn efter själva.

4-6 personer ugn 225 grader i 35-40 min 4 personer,4points 6 personer, 6points.

Det här behövs:

2 paket torskfilè

2 tomater

1/2 röd lök

2,5 dl lättcreme fraiche

2,5 dl milda mat extra

2 msk Jonny`s senap

2 msk bostongurka

Aromat

citronpeppar

dill

grillkrydda

salt

mjöl

ströbröd


Hacka tomaten och löken blanda dem med creme fraichen, grädden,senap,bostongurkan och kryddorna.

Skär torskblocken i  skivor och lägg i en form salta fisken och strö över lite mjöl över den.

Häll över creme fraiche blandningen över fisken och avsluta med att ha strö över ströbröd och sen skjuts in i ugnen.

En fiskrätt som är både god och snabb att göra, passar till potatis,mos,pasta och ris.

Ett litet tips när man inte vet vad man ska äta.

Imorgon har det gått en vecka och ligger jag inte och spyr imorgon så kommer jag att åka och se om jag gått ner nåt imorgon eftermiddag när Johan kommit hem.

Det ska bli spännande att se om det hänt nåt det borde det ha gjort för jag har varit stenhård mot mig själv.

Vi hörs imorgon.

Av Jenny Andersson - 17 januari 2009 10:39

Ebba har sovit hela natten, vaknade runt 6 och sen fick hon lite välling. William var uppe vid 6 och tittade lite på barn-tv. Johan och Ebba gick upp vid 7.30 sen och jag fick ligga kvar i sängen.

Vid 9 vaknade jag och då fick jag höra att Johan haft det lite körigt å jag har inte märkt nånting.

Ebba hade spytt ner hela sig och gåstolen så han hade badat henne och sanerat gåstolen.

Jag tyckte att han har kunnat väckt mig men han tyckte att jag skulle få sova och det har jag verkligen gjort.

Undrar om det är magsjuka hon har eller om det är nåt annat?? Ingen i övriga familjen har inte blivit sjuka iallafall.

Idag ska jag och William åka och handla jag tror att det blir Avesta? Det visar sig.

Av Jenny Andersson - 16 januari 2009 17:14

Gud vilket proffs jag är (om man får skryta lite). Påsen som jag satt på Ebba satt kvar och det var kiss i den så nu finns det ett rör med provet :)

Man skulle bli sjuksköterska. Nej skämta bara.

William och jag passade på att pyssla lite medans Ebba sov han har klippt,ritat och limmat.

Ebba har vaknat nu och sitter och grejar lite i sin gåstol, hoppas det här betyder att hon är på bättringsvägen, fast barn är luriga eller vad säger du Yvonne??

Presentation

Omröstning

Om ni fick välja, Vilket är erat favoritmärke på barnkläder.
 Meandi
 Polarn & Pyret
 H&M
 Lindex
 Name it
 Något annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards