Alla inlägg den 8 december 2008

Av Jenny Andersson - 8 december 2008 21:53

Idag blev det lasagne utan lasagneplattor det ni och här kommer receptet.

 Det här behövs:

Aubergine

Mozarellaost

krossade tomater

kryddor

vitlök

Gör såhär:

Gör en köttfärssås med det ni vill ha i tex lök och vitlök.

Skär auberginen i avlånga skivor och stek dem i smör med lite salt.

Skär mozarellan i skivor

Börja med att lägga ett lager med köttfärssås, sen auberginen och toppa med moxarellaost.

Sen tar ni köttfärssås igen,aubergine och mozarellan och avsluta med köttfärssås högst upp.

Grädda i ugnen i 225 grader tills lasagnen fått en fin färg.

Servera med en god sallad.

Helt utan kolhydrater och så rackarns gott.

Smaklig måltid...

Ja det var middagen det, stackars William är så förkyld och har svårt att andas så han blir hemma från dagis imorgon med.

Lilla Ebba är pigg och glad som vanligt med ett leende på läpparna för det mesta.


Nej nu är det dags att sova, natti natt


Av Jenny Andersson - 8 december 2008 14:23

Vad har du har på dig just nu? Gråa mysbyxor och en fleecetröja

Vad lyssnar du på just nu? Mina kära barn och Tv:n

Vad gjorde du igår kväll? Tittade på tv

Hur är vädret hos dig just nu? Mörkt och snöigt.

Vem var den senaste personen du pratade i telefon med? Min mamma.

Vad är det första du lägger märke till hos det andra könet? Personligheten

Hur mår du idag? Är trött och har ont i huvudet

Vilken är din favoritdryck? mineralvatten och cola light

Favoritdryck, alkoholbaserad?

Favoritsport? Sport är inte min starka sida, promenader

Vad har du för hårfärg? mörkbrun

Vad har du för ögonfärg? Blå

Senaste filmen du såg? Rallybrudar på bio

Favoritdag i veckan? Fredagar

Favorithobby? Familjen, matlagning

Är du för blyg för att bjuda ut någon? Ja jag tror det

Favoritlåt? Elden med Lars Winnerbäck

Sommar eller vinter? Absolut sommar,

Förhållande eller One-Night-Stand? Förhållande.

Choklad- eller vaniljglass? Choklad

Hur bor du och med vem/vilka? I hus med min sambo och våra två barn

Vad läser du för böcker? Hinner aldrig läsa nuförtiden

Hur ser din musmatta ut? Har ingen.

Favoritsällskapsspel? vet ej

Favorit data/tvspel? inget

Kan du nudda din näsa med tungan? Nej.

Kan du korsa ett öga åt gången? Nej.

Är du romantisk? Ja

Skulle du själv säga att du är lycklig? Ja det är jag absolut

Av Jenny Andersson - 8 december 2008 13:08

Igår kväll vaknade han av att han hade jättevårt att andas och att han var snorig stackarn. Han fick sin astmamedecin och kunde somna om en stund men vaknade snart igen och sen har det hållit på sådär hela natten.

Han får ju alltid sån astma när han är förkyld stackarn.

Lilla Ebba la jag smatisigt som William igår kväll och hon somnade efter 5 min men så vaknade hon igen och var mammig så hon fick vara vaken tills jag gick och la mig, lilla skruttan.

Idag är vi hemma från alla aktiviteter som dagis mm och tar det lugnt.

Får se hur det blir imorgon?


I helgen har det varit fullt upp. I Lördags förmiddag var vi och uppvaktade min mammas man på hans födelsedag där blev vi kvar till eftermiddagen. Sen åkte vi hem och jag och Johan fixade till oss för på kvällen skulle ju vi gå på julbord.

Min pappa och hans tjej B tog hand om barnen och det gick jättebra.

Julbordet var gott och det gick väl ganska bra att äta efter Gi-metoden men lite janssons blev det och lite efterrätt jag kunde inte låta bli. Dumma mig.

Men det är som sagt bara att ta nya tag. Jag har iallafall gått ner i vikt hittils så jag vet att metoden verkar fungera iallafall.

Presentation

Omröstning

Om ni fick välja, Vilket är erat favoritmärke på barnkläder.
 Meandi
 Polarn & Pyret
 H&M
 Lindex
 Name it
 Något annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards