Alla inlägg den 9 december 2008

Av Jenny Andersson - 9 december 2008 21:37

Fy så sjuk han är. Har hög feber. Jag tycker så synd om honom.

Det går lite knackigt med Arn-filmen (men än sålänge så är den väldigt bra), hinner titta i 15 min sen ropar han. Johan är däruppe hos honom nu jag fick inte va med det var pappa som gällde nu :)

Han har ett ämningsomsättningsfel som gör att hans kropp inte kan producera socker vid en infektion eller vid lång fasta så han blir så dålig pga det också. Vi har ett pulver som vi ger honom när han blir dålig. Han får absolut aldrig vara utan socker eller kolhydrater för då blir han jättesjuk.

Jag har varit med om att han blev sådär sjuk innan vi visste om att han hade det här felet och det vill jag helst aldrig mer uppleva. Han var så dålig då att det inte gick att väcka honom och han fick jättelåg temp.

Blir han jättedålig så får vi lov att åka in till lasarettet och få dropp till honom. Men det är ju tur att vi vet om det här felet för då går det ju att undvika.

Nej nu ska jag gå upp och titta till honom.

Av Jenny Andersson - 9 december 2008 18:05

Ja idag har jag,mamma och Ebba varit till Västerås och handlat dem sista julklapparna vi passade på för idag var den ända dagen som Johan kunde vara hemma med William.

Vi började på Ikea där det blev lite bra att ha grejer som ljus,lakan mm.

Ebba satt lite upp i vagnen och tyckte det var väldigt kul. Sen blev det en fika och vi gick ner till Toys`r us där inhandlades dem sista julklapparna så nu är dem klara iallafall.

Sen blev det Ica Maxi för att köpa välling dem har ju tyvärr inte storpack på Ica i norberg.

Sist men inte minst åkte vi iväg till ett ställe som heter Nordik, där har dem inredningsgrejer mm bla hade dem handbojor och en batong för barn i ett mjukt material som jag köpte till William. Han har fått en brandmanströja och en poliströja av mamma och L som han jämt ska ha det är hans favorittröjor.

Han är så inne på polisbilar och poliser efter att vi läst om "Halvan och polisbilen". Sen fantiserar han här hemma om att han och Halvan jagar rånare. Han har livlig fantasi den pojken.

Han är ju sjuk min lilla pojke. Han är mycket sämre idag har feber också och har kräkts några gånger. Vet inte om det är pga hostan eller febern han kräks? stackarn. Han brukar oftast kräkas av febern.

Jag köpte Arn-filmen idag på Ica maxi så den ska jag och Johan försöka titta på hade vi tänkt.

Hej sålänge...



Presentation

Omröstning

Om ni fick välja, Vilket är erat favoritmärke på barnkläder.
 Meandi
 Polarn & Pyret
 H&M
 Lindex
 Name it
 Något annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards