Alla inlägg den 10 december 2008

Av Jenny Andersson - 10 december 2008 19:18

Nu sover barnen och Johan har åkt och jobbat för andra gången han kom hem och åt en sväng och kommer hem inatt nångång.

Hoppas barnen sover ett tag nu. La upp Ebba högt med huvudet nu för hon är ju så tät i näsan stackarn.

Tack för tipset om salvan Rosie ;) den ska inhandlas imorgon när apoteket öppnar.

Nej nu ska jag passa på att titta på tv lite och kanske lyxa till det med en mörk chokladbit innan dem små liven kallar på mig.

Ha en trevlig kväll :)

Av Jenny Andersson - 10 december 2008 15:56

Det är väl bara för att vi var uppe i ottan. William är hängig och orkar knappt göra nåt.

Ebba är jättesnorig stackarn. Det enda jag gör känns det som är att torka snoriga näsor.

Williams ögon är jättevariga så jag tror ju att han har ögoninflammation, jag ringde ner till vårdcentralen för att jag ville ha salva till hans ögon, men jag fick till svar att man skulle vänta i 5 dagar och hade det inte gått bort då så får man salva så stackarn får väl va halvblind i några dagar till. Va matt man blir varför inte bara skriva ut salva åt stackarn.

Tomteklänningen låg inte i brevlådan men det gör inget för vi kommer ändå inte att kunna gå på avslutningen på babycafèet imorgon,synd.

Av Jenny Andersson - 10 december 2008 11:01

Ja det här blir nog en lång dag tror jag eftersomn vi gick upp i ottan. William tittar på film, jag sitter här och Ebba sover som en stock hon var väl trött efter nattens krångel.

William verkar ha ögoninflammation också han är helt röd på ögonvitorna och geggig. Imorgon får det nog bli ett besök på vårdcentralen tror jag.

Hoppas verkligen att han är lite piggare imorgon eftermiddag för då ska dem ha luciafirande på dagis han har sett fram emot det så länge och kommer bli jätteledsen om han inte kan gå.

"jag ska ju va tomte mamma" säger han lilla skruttgubben.

Får se om jag kanske kan komma iväg på avslutningen på babycafèt imorgon förmiddag kan Johan kanske va hemma så går det.

Jag har köpt en tomteklänning på Tradera för 20:- och med frakt blev det 42:- jag tyckte det var onödigt att köpa en ny eftersom hon bara kommer att ha den max 2 gånger i år.

Jag hoppas att den kommer idag.

 Idag till lunch får det nog bli en omelett och lite bacon det är ju så smidigt.

Av Jenny Andersson - 10 december 2008 05:35

William har varit väldigt dålig inatt så jag och Johan har sprungit i skytteltrafik fram och tillbaks till honom och dessutom så har Ebba krånglat och vaknat en gång i halvtimmen för nu är hon också jättesnorig.

4.30 gick jag upp med Ebba för jag tänkte att jag får iallafall inte sova nåt så det är lika bra att gå upp.

Fy va trött jag är.

Stackars Johan måste försöka sova nu så gott han kan för han ska jobba ikväll och i natt hur han nu ska orka det?

Nu sitter vi och tittar på Dora utforskaren hon är iallafall hurtig och pigg :)

Presentation

Omröstning

Om ni fick välja, Vilket är erat favoritmärke på barnkläder.
 Meandi
 Polarn & Pyret
 H&M
 Lindex
 Name it
 Något annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards