Alla inlägg under februari 2009

Av Jenny Andersson - 22 februari 2009 08:44

Det har varit en lite dryg natt igen. William har vaknat flera gånger och ville ha täcket, kunde inte sova mm.

Ebba har vaknat 1 gång för att hon ville ha välling men har legat och gnytt en del eftersom hon är lite tät i näsan.

Men men det är bara att bita ihop.

Idag kommer vi förmodligen att åka till mamma igen. Min syster och Linnèa kommer dit idag eftersom dem inte kunde komma dit igår och dem ville så gärna träffa oss.

Pappa åker öppet spår idag 07.38 startade han. Det är så bra för det går att följa honom via sms. Varje gång han passerar någon kontroll så får jag ett sms med hans tid och när han förväntas i Mora. Ganska fantastiskt va, teknikens under.

Hoppas det kommer att gå bra för honom, token har även köpt en plats till nästa helg när själva vasaloppet går. Jag har inte fått några av hans sportiga gener iallafall :)

Av Jenny Andersson - 21 februari 2009 21:17

Ja nu har vi firat lilla mamma. Det var verkligen en jättetrevlig dag tycker både jag, Johan och barnen :)

Vi har träffat både lite släkt och andra bekanta. Barnen har varit jättegoa och duktiga så jag och Johan är så stolta över våra fina barn.

Dem har haft nya meandi-kläderna idag. Ebba en rosa klänning med pussgrodor och William en blå t-shirt med pussgrodor.  Det är så kul att man kan matcha kläderna.

Kika in på www.meandi.se

Nåt lite mindre bra är väl att jag ätit tårta nu igen ojojoj. Men gott var det iallafall.

Nej nu är vi trötta, natti natt.

Av Jenny Andersson - 21 februari 2009 10:43

Till min älskade mamma, svärmor och mormor som fyller 50 år idag!

Vi älskar dig, Puss å kram  <3


Vi gratulerar även min faster Lena som också fyller år idag. Hoppas ni både får en jättebra dag :)

Av Jenny Andersson - 20 februari 2009 20:26

Ikväll blev det tacos. Det är ju så himla gott.

Idag har William varit ledig från dagis. På förmiddagen hade vi främmande av Yvonne och Tuva-Li, trevligt som vanligt var det.

William fick åka på tur med morfar. Han ringde och frågade om inte William ville åka lite skogstraktor med honom å det ville han ju förstås.

På eftermiddagen åkte jag och barnen till Avesta och handlade lite på Willys. Dem hade ett bra erbjudande på blöjor där så det var ju bara att slå till. Där köpte vi fikabröd också och åkte till Johans garage och fikade med honom och G.

G följde med hem sen och åt tacos med oss och nu sitter man och tittar lite på let`s dance och bloggar förstås ;) det är bra med bärbar dator för då kan man ju göra bägge delarna.

Av Jenny Andersson - 20 februari 2009 09:36

Ja det är inte varje dag man är å shoppar i sala. Men det var vi igår ,jag mamma och Ebba. William var till dagis och efter det hämtade Johan honom.

Det var trevligt som vanligt att träffa mamma och göra stan :)

Vi fikade och gick och tittade i lugn och ro.

Jag hittade en vit tunika och ett svart linne på Kappahl. Annars blev det inte så mycket mer. Det är kul att bara gå och titta.

Dem har en sån fin blomsteraffär i Sala med både blommor och inredningsgrejer som man bara måste gå in i när man är där, det är så fräscht och fint.

Efter Sala åkte vi hem till mamma och åt lunch och sen åkte jag och Ebba hem mot Högfors igen.

Det är så kul att va iväg men det är himla skönt att komma hem å.

Av Jenny Andersson - 18 februari 2009 19:41

Inte mycket har hänt idag. Vi har bara tagit det lugnt och myst :)

William är mycket piggare nu så imorgon blir det dagis. Lilla Ebba är jättesnorig men annars är hon ganska pigg.

När Johan kom hem passade jag på att smita iväg och handla lite. Jag hämtade även Meandi-kläderna som kommit. Dem var jättefina och William blev så glad när vi öppnade påsen.

Ikväll är det säsongspremiär för grey`s anatomy det ska jag verkligen försöka hålla mig vaken till men det börjar ju inte förräns vid 21 så vi får se om jag somnat.

Värre är det för stackars Johan som redan sitter och nickar i soffan. Han gick ju upp vid 3 imorse så han får va trött.

Ha en trevlig kväll :) 

Av Jenny Andersson - 18 februari 2009 09:12

Ebba är jätteförkyld och William är hängig men har ingen feber. 2 gnälliga och hängiga barn har jag här hemma.

Johan är hemma och mellanlandar nu en sväng innan han åker till Arlanda igen, stackarn åkte vid 3.30 imorse han var nog bra trött för barnen har varit struliga inatt. Ebba har väl vaknat typ en gång i timmen eftersom hon var så snorig.

Idag blir det en lugn dag hemma vi får försöka sysselsätta oss på nåt vis.

Jag vet vad jag ska göra iallafall, tvätta och torka snor :)

Ha en bra dag!

Av Jenny Andersson - 17 februari 2009 16:48

Dagarna går ruggigt fort. Idag har vi verkligen bara tagit det lugnt. Nu på eftermiddagen hade William ingen feber så han fick åka med Johan ett tag till garaget.

Själv så har jag och Ebba haft främmande av Yvonne och Tuva-Li vi tog oss en liten promenad och barnen somnade så skönt i vagnarna och vi hann nästan dricka upp vår 2:a kopp kaffe innan dem vaknade.

Ebba är på lite dåligt humör idag jag vet inte vad det kan va riktigt det verkar klia i hennes mun så den här gången kanske det är tänderna??


Presentation

Omröstning

Om ni fick välja, Vilket är erat favoritmärke på barnkläder.
 Meandi
 Polarn & Pyret
 H&M
 Lindex
 Name it
 Något annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards