Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Jenny Andersson - 9 februari 2009 19:37

Nu sover bägge barnen och jag får lite egentid :) Ebba somnade vid 18.30 och William 19.20

Det är alltid lika spännande vad det ska bli för saga som jag ska läsa för William.

Just nu är det ju i princip bara Halvan-böckerna som gäller men ikväll blev det faktiskt Bamse för omväxlings skull.

Vi har ju läst Halvan så många gånger att han kan den utantill för han brukar ju tala om vad det står innan jag hinner läsa :)

Jag kan verkligen rekommendera Halvan-böckerna för är man en biltokig liten pojke eller flicka som tycker det är spännande med alla fordon så är dem perfekta.

Halvan är inte bara med i böckerna utan även här hemma som person för William.

I morse när jag satt fast honom i bilen sa han

-men mamma vi glömde ju Halvan

-nej nej sa jag han sitter ju här bredvid dig i bilen.

-ja va bra då kan vi åka till dagis mamma.

Han har bra fantasi den pojken kanske lite för mycket ibland :)

Nej nu ska jag äta lite kvällsmat och sen blir det tv-tittande.


Av Jenny Andersson - 9 februari 2009 16:21

Idag har William varit till dagis. Han har som vanligt haft det jättekul där.

Jag och Ebba  var till Yvonne och Tuva-Li på förmiddagen vi skulle ha åkt till Avesta tillsammans men stackars lilla Tuva-Li fick feber. Men vi hann umgås iallafall med prat och kaffe :)

Idag åkte jag till Viktväktarna med en viss oro på att det inte skulle gå lika bra som det gjort hittills. Vi har ju varit på kalas nästan varenda dag den här veckan. Men jag kände att jag tar den smällen för det har gått så himla bra hittills.

Jag ställde mig iallafall på vågen och resultatet blev - 0,8 då blev jag jätteglad nästan ett kilo till trots att jag faktiskt har syndat litegrann ;)

Jag är nöjd.

Ikväll jobbar Johan så jag får titta på tv själv :( men det får lov att gå.

Presentation

Omröstning

Om ni fick välja, Vilket är erat favoritmärke på barnkläder.
 Meandi
 Polarn & Pyret
 H&M
 Lindex
 Name it
 Något annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards