Alla inlägg den 11 april 2009

Av Jenny Andersson - 11 april 2009 21:32

Tack vare min syster så har jag gjort den här i helgen och den har blivit en succè.

Annanaspaj!

Degen!

150 gram smält smör

3 dl vetemjöl

1 tsk bakpulver

1 dl socker

Blanda allt och tryck ut i en pajform.


Fyllning!

2 dl creme fraichè

½ dl socker

1 tsk vaniljsocker

1 mellanstor burk annanas med spad (krossad)

Blanda och häll i det i det ogräddade pajskalet.

Grädda i 30 minuter i 175 grader.


Den är verkligen supergod och hur enkel som helst att göra, testa! Jag serverade grädde till men det passar säkert med glass till också?

Av Jenny Andersson - 11 april 2009 19:33

Idag har vi varit ute i det kanonfina vädret en hel del.

När vi tog en promenad på förmiddagen hittade vi vårens första tussilago.

Som står på vårat köksbord nu. Där står även några påskliljor och den fina kycklingen som William gjort på dagis.

William har tagit en sväng med sin el-jeep och lyckades konstigt nog få upp den på breställ i nerförsbacken från grannens gård och vickade med den. Som tur var så gick det bra, han blev mest rädd och den som var ännu mera rädd var nog jag.

På dan kom barnens farmor och Janne hit och fikade och efter det kom svärfar hit på mat. Vi åt lite rester som blev kvar efter gårdagskvällen när vi åt påskmat jag, Johan, Johans bror och fru å svärfar å så barnen förstås.

Sen tittade även yvonne, Tuva-li och Jari hit en stund på eftermiddagen på lite kaffe.

Mina sötnosar!


Nu sover Ebba och snart även William. Då ska vi nog titta på en film tror jag för det är ju bara skräp på tv:n.

Ha en fortsatt trevlig påskaftonskväll från oss :)


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Om ni fick välja, Vilket är erat favoritmärke på barnkläder.
 Meandi
 Polarn & Pyret
 H&M
 Lindex
 Name it
 Något annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards