Alla inlägg under oktober 2008

Av Jenny Andersson - 25 oktober 2008 05:10

Jag och Ebba är uppe nu. Jag är så trött men jag har sån värk i kroppen så jag inte kan sova. Värst är det just nu i höger handled. Det är en jobbig värk, det liksom krypvärk så man vet inte vad man ska ta sig till.

Stackars Ebba vaknar ju såklart av att jag vred och vände mig i sängen för hon ligger bredvid mig.

Jag, min syster och mamma har en sjukdom som heter Ehlers Danlos Syndrome det är en bindvävssjukdom och har lite liknande symptom som reumatism kan man säga och sen är vi överrörliga i lederna.

Tyvärr så verkar jag ha blivit sämre i kroppen när William och Ebba föddes(men det gör inget, dem är ju det bästa som finns). Det kan ju bli det eftersom det är så mycket hormoner i kroppen. Jag har haft kronisk värk i nacke och ländrygg sen jag kom i puberteten sen har det blivit lite sämre för varje år.

Nu är det bara att hoppas att William, Ebba och deras kusin Linnèa inte får det...

Av Jenny Andersson - 24 oktober 2008 20:10

Ja här sitter man i sin ensamhet och halvtittar på idol och skriver lite.

Johan jobbar :( kommer hem runt 01.00 inatt. Barnen sover dem somnade bägge två vid 19.30 så nu har man lite egentid.

Det gick bra med alla kvällsrutiner det var bara William som blev trotsig när vi skulle borsta tänderna. "Nä jag vill inte borsta tänderna" men jag ger mig inte så mamma vann den fajten. Men det är så jobbigt att man ska behöva bli osams.

Uppe i Williams säng så läste jag en saga för honom och sen läste han för Ebba. Han tycker så mycket om sin lillasyster :) och Ebba hon bara skrattar åt honom.


Idag har vi som vanligt åkt till dagis med William sen åkte jag och Ebba till min mamma och tog hand om nötkött som vi beställt av en lokal bonde i färnbo(mamma hjälpte mig, tur jag har henne). Det är jättefint kött och sen är det ju ekologiskt, ja så nu är frysen full ett tag igen.

Ebba var glad och pigg, hon skrattade åt mormor som var så rolig :)

Johan hämtade William på dagis idag så jag skulle kunna fixa köttet och tog med honom upp till garaget och där hade han ju som vanligt grejat, fikat, diskuterat med gubbarna och mekat.

När vi kom hem sov Ebba i vagnen och jag passade på att göra en rotsaksgratäng och biff, det var jättegott.

Nej nu ska jag titta på idol.


Av Jenny Andersson - 23 oktober 2008 14:57

Idag är det dags för babycafè igen det är mycket trevligt. Man träffar andra mammor, fikar och pratar.

Det var så fint väder idag så jag parkerade vid Williams dagis och gick ner på byn där mötte jag upp några goda vänner.

Lilla Ebba var vaken hela tiden vi var där(hon brukar sova annars) hon låg och grejade lite i ett babygym där och jollrade på.

Efter det hämtade jag William och åkte upp till Johans garage och åt lunch som Williams farfar köpt på Porth Arthur dem har faktiskt bra dagens lunch där. Vi åt och drack kaffe sen bar det av hemåt.

Ebba sov i sin vagn så jag och William passade på att baka lite kokosrutor och kladdkaka med nougat uppepå.

Lite senare åkte jag utan barn och man till en god vän i Salbohed på ett barnklädesparty(Rabdido) Kika in kläderna på www.rabdido.se

Jag handlade lite till barnen och köpte en julklapp till deras kusin också.

Det var trevligt att komma iväg en sväng själv och fika och titta på kläderna.


Hej sålänge...

Av Jenny Andersson - 22 oktober 2008 17:31

Brrrr va det var kallt idag och det finns nästan inga löv kvar alls på träden. Men jag tycker om hösten det är faktiskt mysigt och det är skön luft.

Jag och barnen har precis kommit in från vår utevistelse. Ebba har sovit en liten sväng i sin vagn igen, tänk va hon sover skönt ute i den hon skulle kunna sova hur länge som helst tror jag i den.

William har åkt i sin stora el-jeep som han fick när han fyllde 3 år så nu är han nöjd :)

Nu kom lilla pappsen hem från jobbet det var ju trevligt...

Vi hörs...

Av Jenny Andersson - 22 oktober 2008 12:04

Nu har vi precis kommit hem från barnmottagningen i Fagersta. Vi skulle diskutera och ev ta prover på William. Han är allergisk mot katt, häst och ev pollen+ att han har astma också.

 Min mamma var med och hjälpte mig med Ebba utifall William skulle ta prover, då måste ju jag hålla i honom.

Han var iallafall väldigt duktig och doktor Y fick undersöka honom och vi pratade lite om hans astma mm. Vi skulle ta prover också men vi fick en remiss med oss hem så vi ska åka ner till familjeläkarmott. i Norberg istället annars skulle vi få lov att gå till lab och ta prover och just den här dagen var lilla Ebba lite knölig(hon var nog trött).

Dr Y sa iallafall att vi skulle fortsätta som vanligt med medicineringen.

Sen åkte vi och fikade på Vallonen det tyckte William var mysigt och då sov Ebba i sin bilbarnstol =)

Nu tittar William på tv, Ebba sover ute i sin vagn och jag lagar rotmos, mmm det ska bli gott... 

Av Jenny Andersson - 21 oktober 2008 15:36

Ebba somnade vid 19 igår kväll och vaknade vid 02.00 och var hungrig. Jag gick ner ssom vanligt och värmde mat, och började ge henne den. Men hon bara snuttade på den och det minskade ingenting. Jag fattade ju förstås ingenting??? Ebba snuttade och snuttade utan att det minskade nåt. Jag väckte tom stackars Johan för jag trodde det var nå fel på henne för hon brukade ju inte vara sådär...

Då sa Johan att det kanske sitter nåt i hålet på nappen, nää sa jag. Jag har precis kokat den igår kväll och blandat välling i den. Jag kollade iallafall och mycket riktigt så satt det nåt litet svart korn precis i hålet. Läskigt eftersom det måste komma från vällingen i sånt fall för flaskan var ju både diskad och kokad. Stackars lilla skruttan. Jag tog bort den och sen åt hon som vanligt igen.

Nu ska jag alltid kolla innan jag ger henne.


Idag har vi haft besök av B & B det är Johans farmor och farfar. Dem bor egentligen i Norrland men kommer hem på vintrarna. Det var trevligt, dem var så nyfikna för dem hade inte träffat Ebba än. William fick en leksakslimousine, godis och lingonsylt. Jag och Johan fick hjortronsylt, mums, och Ebba en rosa tröja i plysch.

Nu ska vi snart gå ut till glassbilen. Det är något som William tycker är jättekul. "glassbilen,glassbilen kommer mamma"


Vi hörs...

Av Jenny Andersson - 20 oktober 2008 19:54

Jag ska börja med att svara på kommentaren,ja jag har verkligen en snäll sambo, jag har tur som har honom:) men det vet jag en till som har...

I dag har det varit en väldigt händelserik dag kan man säga. Dagen började som vanligt straxt före kl:6 som vanligt, vi har väldigt morgonpigga barn.

William skulle klippa sig idag efter dagis och jag och Ebba skulle till Y och T och fika på förmiddagen så jag bestämde mig för att parkera på byn vid Konsum och gå till dagis, tyvärr så var inte vädret det bästa men det struntade vi i.

I med bägge barnen i vagnen och iväg :) William tyckte det var jättekul att gå till dagis vi bor ju på landet så han ser inte sådär mycket bilar, haha.

När vi kom fram till dagis sa han: "mamma det var verkligen kul att gå till dagis idag". Lilla gubben han tyckte det var mysigt.

Sen bar det av till Y och T där vi fikade och pratade, mycket trevligt :) Barnen låg på golvet på en filt och gurglade i kapp.

Efter det bar det av till dagis igen och sen ner på byn. Där tog jag och Y en snabblunch på torget i typ tre tuggor. En stressad mamma och en tjatig treåring "mamma ska vi gå nångång då?"

Sen gick vi till frissan för att klippa William, han blev jättefin med röd, bå och orangea mönster i håret. Han är så duktig för han sitter helt still.

När vi kom hem kom M och H hit och fikade en sväng det var trevligt.

Nu får jag å Johan lite egentid för bägge barnen sover. Ebba somnade straxt före 19 och William en halvtimme efter.

Man behöver verkligen den här egentiden på kvällen.

Nej nu ska jag prata med min kära sambo :)


Hej svejs...

Av Jenny Andersson - 19 oktober 2008 06:47

05.30 i morse vaknade jag av att Ebba började knöla och ville ha mat så jag började amma henne. Sen kom William in 05.45 "hej mamma nu ä dä mojjon" Å va roligt man var ju inte nå trött.

Jag kunde nog inte somna förräns vid 23.30 nånting jag har så svårt att somna när Johan jobbar på kvällen. Jag är så orolig att det ska hända nåt när han är ute och kör.

Johan kom nog hem runt 2 inatt så han får ligga och sova ett tag till men han gick ner och satt på tv:n åt William så jag kunde ligga och dra mig ett tag till. Lilla Ebba fick jag världens största leende av hon är nästan alltid glad nuförtiden förutom när hon är hungrig, trött eller har ont i magen.

William har åkt runt här som en galning på sin traktor med cykel-hjälmen på huvudet och lekt rally. Runt runt åker han och säger "wroom wroom"

Ebba sitter och tittar på honom i sin babysitter.

William ska absolut ha Ebba sitta bredvid sig när han tittar på tv det är min bästa vän säger han. Han tycker verkligen om sin lillasyster men blir såklart avundsjuk på henne ibland, men har aldrig gjort henne nåt.

När hon börjar gnälla säger han nu vill hon ha mat och kör henne i babysittern till mig :)

Nej nu är hon hungrig, vi hörs...

Presentation

Omröstning

Om ni fick välja, Vilket är erat favoritmärke på barnkläder.
 Meandi
 Polarn & Pyret
 H&M
 Lindex
 Name it
 Något annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards